O mnie

Jestem przede wszystkim konsultantem. Ale także założycielem i zarządzającym w Kancelarii Doradczej Synergia. Od czasu do czasu trenerem. Wcześniej menadżerem i wykładowcą. Dokładnie w takiej kolejności.

 

Mój pomysł na życie zawodowe ukształtowały dwie książki: „In Search Of Excellence” Toma Petersa i Roberta Watermana oraz „Positioning: The Battle For Your Mind”, napisaną przez Ala Riesa i Jacka Trouta. Pierwsza z nich wpadła mi w ręce jeszcze w liceum i miała służyć nauce angielskiego. To zdecydowało o wyborze studiów na SGH. Druga trafiła mi się równie przypadkowo i rozpoczęła moją przygodę z marketingiem i marką. Kilka lat później, szukając pomysłu na temat pracy doktorskiej, zainteresowałem się marketingiem terytorialnym. Ten zbieg okoliczności doprowadził mnie w miejsce, w którym jestem obecnie. I jak tu nie wierzyć w przeznaczenie.

 

Wierzę w wielką siłę brandingu, niezależnie czy dotyczy on produktów, usług, miejsc czy ludzi. Jego rola będzie rosła z roku na rok i nie ma od tego odwrotu. Wartość ma charakter postrzegany i rodzi się w głowach ludzi. Racjonalność jest mitem. Emocje i doświadczenia to główne wymiary, za które konsumenci chcą płacić. Paryż wart jest mszy, a marka ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań, myślenia poza schematami i coraz głębszego wnikania w umysł jej odbiorcy. Dlatego w całym procesie kreowania marek, najbardziej fascynuje mnie obszar badawczy i strategiczny. Poza tym nie ma nic bardziej ekscytującego niż sytuacja, w której twój pomysł pobudza konsumentów do działania, a kapitał marki szybuje do góry.

 

Moje doświadczenie to kilkadziesiąt projektów z zakresu marketingu i sprzedaży. Wprowadzenia nowych marek, ale też ich rewitalizacje. Od produktów szybko rotujących, poprzez szereg kategorii budowlanych, aż po kluby koszykarskie. Odrębną listę stanowią miasta i regiony. Na czele z moim ukochanym Lublinem.

 

Poza marką, wierzę jeszcze w wolny rynek, historię Polski według Pawła Jasienicy i książki, w ich tradycyjnej, drukowanej wersji. Odkąd pamiętam, kibicuję AC Milan i Los Angeles Lakers. Dość nałogowo gram też w brydża sportowego, o czym można poczytać w oddzielnej zakładce.


Copyright © 2017 Piotr Lutek. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie AMBIcode.pl dla Piotr Lutek.
   

Informujemy, że niniejsza strona korzysta z plików cookies. Jest to niezbędne do poprawnego jej działania. Korzystanie z niej jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie plików cookies.