Jak konkurują marki globalne?

Nadszedł czas, by na nowo przemyśleć kwestię zarządzania marką globalną. Ponad 20 lat temu profesor Harvard Business School, Theodore Levitt, stwierdził prowokacyjnie, że przedsiębiorstwa powinny osiągać wzrost poprzez sprzedaż takich samych produktów na całym świecie. Jednakże korzystanie ze standardowych produktów i sposobów komunikacji stało się dla nabywców z wielu krajów kłopotliwe. Wówczas menedżerowie zaczęli realizować na skalę globalną działania zakulisowe w sferze technologii, produkcji i organizacji działalności firmy. Jednocześnie starano się dopasowywać do gustów lokalnych cechy produktów, sposoby dystrybucji i komunikacji oraz techniki sprzedaży. Takie „glokalne” strategie do dziś dominują w marketingu międzynarodowym.

https://manager.money.pl/akademia-managera/artykul/jak;konkuruja;marki;globalne,215,0,875223.html

Pobierz plik

Get started

If you want to get a free consultation without any obligations, fill in the form below and we'll get in touch with you.