Szerzej o promocji sprzedaży
I znowu temat kolejnego felietonu podsunął mi wszechobecny kryzys. Kopalnia inspiracji. Bo, oto idzie nowy sezon, a wraz z nim niepewność, jak będzie wyglądała sprzedaż, czy punkty handlowe będą świeciły pustkami, co dalej z segmentem developerskim. Jedyne, co wiemy na pewno to, to że wielkość rynku uległa zmniejszeniu. Wahania kursowe pozwalają wprawdzie z optymizmem patrzeć na potencjalny zbyt w eksporcie, ale tylko samobójca opierałby na tym strategię konkurencji w bieżącym roku. Kategorię stolarki otworowej dotykały już załamania koniunktury. Jak pamiętam, pierwszy na przełomie wieków, drugi związany z wejściem Polski do Unii Europejskiej, i towarzyszącej temu zmianie stawki podatku VAT. Sytuacje nie są jednak analogiczne. Różnice tkwią w trzech, kluczowych czynnikach: głębokości spadku, skumulowanych mocach wytwórczych i czymś w rodzaju edukacji konsumenckiej.