Doświadczenie.
Zarządzanie.
Zmiana.

Interim management, czyli zarządzanie zmianą

Definicja mówi, że interim management to czasowe, zdefiniowane co do celu i zakresu, działanie wewnątrz organizacji, realizowane przez osobę fizyczną nakierowane na osiągnięcie konkretnych, ustalonych rezultatów biznesowych. Brzmi bardzo oschle, jak zwykle w tego rodzaju przypadkach. Czy to konsultant wewnątrz organizacji, czy menadżer z zewnętrzną perspektywą? Ani jedno, ani drugie. Albo wszystko naraz.

Interim management to trzy słowa-klucze.

Po pierwsze głęboko osadzone, różnorodne doświadczenie. Mówiąc inaczej, człowiek, który z niejednego pieca jadł chleb i bardzo trudno go zaskoczyć sytuacją rynkową, w której znajduje się przedsiębiorstwo.

Po drugie, umiejętności zarządcze. Nie wystarczy zrozumieć problem. Znacznie ważniejsze jest zaplanowanie i wdrożenie jego rozwiązania. W nowym, nieznanym, nie zawsze przychylnym (przynajmniej na początku) środowisku. Co więcej, trzeba to osiągnąć w określonym czasie, przy wcześniej ustalonych zasobach i nie można się pomylić. Interim jest więc trochę jak saper.

Po trzecie, radość z ciągłej zmiany. Nie można być interim menadżerem z przypadku ani w tak zwanym międzyczasie. To świadome podejście do charakteru pracy. Zawsze nastawione na wzrost wartości organizacji.

Profil zawodowy

23 lata doświadczenia w marketingu i sprzedaży

12 lat doświadczenia jako menadżer marketingu i sprzedaży

11 lat doświadczenia w prowadzeniu podmiotów doradczych

ekspert w zakresie strategicznego zarządzania biznesem i marką

Interim management w moim wydaniu

Od zawsze lubiłem, jak organizacja rośnie. Jak się pozytywnie zmienia i na twarzach zainteresowanych pojawia się radość. Kiedy już jest po wszystkim i następuje wyczekiwany moment konsumpcji, szybko się nudzę. Świadomie wybrałem więc studia i zaplanowałem pierwsze dziesięć lat swojej kariery zawodowej. Chciałem być doskonałym konsultantem w zakresie marketingu i sprzedaży. Była więc kategoria szczotek i past do zębów, branża piwowarska, stolarka okienna i drzwiowa, sektor mleczarski, a potem miasta i regiony. Równoległa praca na uczelni pozwoliła mi doskonale ugruntować wiedzę. Byłem przygotowany.

Przez ostatnie 15 lat, wspólnie z przyjaciółmi rozwijam dwie organizacje doradcze. Jedną dedykowaną klientom samorządowym, drugą wyspecjalizowaną w rozwoju przedsiębiorstw. Głównie tych średnich z aspiracjami. Od dekady, widząc jak od czasu do czasu nasze strategie, plany i pomysły grzęzną w codzienności, włączyłem interim management. Jako architekt wzrostu. Moje doświadczenie wzbogaciło się o usługi odchudzające, grzejniki, wyposażenie sklepów, a nawet modę damską.

Branże

  • Sektor FMCG
  • Sektor budowlany
  • Sektor publiczny
  • Handel detaliczny
  • Usługi specjalistyczne
branże
goran logo
paprocki brzozowski
vitagenum
natura
gaca
SIM
bluefox

Stowarzyszenie Interim Managers (SIM)

Jestem aktywnym członkiem Stowarzyszenia Interim Managers (SIM) zrzeszonego w Sieci Stowarzyszeń Interim Managerów (INIMA). Dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, szkoląc przyszłych managerów w zakresie nowoczesnych metod i narzędzi zarządzania. Na zajęciach, które prowadzę w ramach procesu certyfikacji SIM Certyfikowany Interim Manager®, poruszam kwestie takie jak:

  • Interim Manager to marka. Siła brandingu IM
  • Narzędzia i fazy budowania marki IM
  • Propozycja wartości interim managera
  • 7 kroków aktywnej sprzedaży usług interimowych
  • Model pajęczyny
  • Budowa oferty sprzedażowej
  • Optymalizacja ceny
  • Efektywne spotkanie sprzedażowe
  • Kreowanie referencji.

Obszary kompetencyjne

  • Zarządzanie strategiczne
  • Marketing strategiczny
  • Zarządzanie marką
  • Kreowanie przewagi konkurencyjnej
  • Odkrywanie szans rynkowych
  • Badania marketingowe
  • Rozwój nowych produktów
  • Ożywianie biznesu
  • Marketing miejsc
zarządzanie